Vezetői coaching - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2022/06/30/2x2_5_mi_van/full_commentlist/1#c41518013
Válasz erre: 2x2=5? Mi van?!
2022-08-10T10:54:39+02:00
2022-08-10T10:54:39+02:00
isocrates_coaching
http://blog.hu/user/570453
Jaja… összecsúsztak a dolgok… a liberálisok szétszakadtak a közösségi, multikultúrális, identitáspolitikai green kultúrához csatlakoztak az ún. progresszívek, a maradék maradt orange kultúrában (individualitás, univerzalizmus, meritokrácia mellett érvelők) és kényelmetlenül vehetik észre, hogy kiment alóluk a közös platform, és ezekben a dolgokban akár a Fox News-ig is elmehetnek. Bizarr és nehezen átélhető állapot…
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2022/06/01/pc_woke_kultura_eredendo_bun_szerintem/full_commentlist/1#c41518003
Válasz erre: PC, Woke, kultúra, eredendő bűn… szerintem…:-)))
2022-08-10T10:48:18+02:00
2022-08-10T10:48:18+02:00
isocrates_coaching
http://blog.hu/user/570453
<a href="https://vezetoi-coaching.blog.hu/2022/06/01/pc_woke_kultura_eredendo_bun_szerintem?full_commentlist=1#c41430589" class="reply_nick_1611713" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41430589 );">@KiHolMitMiért</a>: Nem gondolom… az emberiség egyetlen nagyobb (és kisebb?) része sem képes hosszútávú egyeztetett tartós együttműködésre. Minden szinten túlságosan kaotikus. Szerintem a nyugati világ szemlélet válsága endogén természetű, egy nagyreményű civilizáció végjátéka. Gondolom én…:-)))
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2022/06/30/2x2_5_mi_van/full_commentlist/1#c41464851
Válasz erre: 2x2=5? Mi van?!
2022-06-30T11:58:15+02:00
2022-06-30T11:58:15+02:00
KiHolMitMiért
http://blog.hu/user/1611713
<a rel="nofollow" href="https://www.amazon.com/Parasitic-Mind-Infectious-Killing-Common/dp/162157959X">www.amazon.com/Parasitic-Mind-Infectious-Killing-Common/dp/162157959X</a><br />
<br />
Amit néhány éve eszement szélsőjobboldali csaholásnak hittem, sajnos nem az volt. <br />
<br />
Pl: <a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=jYmdu0uj_SY">www.youtube.com/watch?v=jYmdu0uj_SY</a>
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2022/06/01/pc_woke_kultura_eredendo_bun_szerintem/full_commentlist/1#c41430589
Válasz erre: PC, Woke, kultúra, eredendő bűn… szerintem…:-)))
2022-06-01T15:15:56+02:00
2022-06-01T15:15:56+02:00
KiHolMitMiért
http://blog.hu/user/1611713
A vallás (hit) alapvető emberi szükséglet.<br />
<br />
továbbá<br />
Nem lehet, hogy a nyugati világ káoszát részben világ egyéb részeinek a gondos ideológiai aknamunkája okozza? (ld. Yuri Bezemov, Sun Tse)
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2021/05/12/nyelvtanulas_duolingo-val_hasznos_dolgok_tapasztalatbol/full_commentlist/1#c40854630
Válasz erre: Nyelvtanulás Duolingo-val - Hasznos dolgok tapasztalatból...
2021-08-18T22:03:05+02:00
2021-08-18T22:03:05+02:00
isocrates_coaching
http://blog.hu/user/570453
<a href="https://vezetoi-coaching.blog.hu/2021/05/12/nyelvtanulas_duolingo-val_hasznos_dolgok_tapasztalatbol?full_commentlist=1#c40853982" class="reply_nick_1071238" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40853982 );">@viharmacska</a>: OK, nézzük sorjában…<br />
<br />
Köszönöm, én Safarival próbáltam, Chrome-mal még nem, de igazából az egészet és gyakorlatilag mindig az iPhone-on csinálom. <br />
<br />
A hirdetések voltak kevésbé zavaróak, időnként fél, egy percet elvettek, de amiatt is a fizetőst választottam volna, de a véges (5) élet jobb
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2021/05/12/nyelvtanulas_duolingo-val_hasznos_dolgok_tapasztalatbol/full_commentlist/1#c40853982
Válasz erre: Nyelvtanulás Duolingo-val - Hasznos dolgok tapasztalatból...
2021-08-18T16:45:38+02:00
2021-08-18T16:45:38+02:00
viharmacska
http://blog.hu/user/1071238
Beszédgyakorlatra gépen is van lehetőség, de csak Chrome-mal.<br />
Mennyire zavaróak a hirdetések? Nem látom őket, Duo kiskorúnak hisz, de emiatt közösségi élet sincs, fura, lehet törlöm a profilom és újra regelek :D
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2021/06/26/_cheers_a_linkedin-_ben/full_commentlist/1#c40751238
Válasz erre: “Cheers” a Linkedin-…ben
2021-06-28T12:52:28+02:00
2021-06-28T12:52:28+02:00
Rácz Nimród
http://blog.hu/user/1582428
ez klassz! Írtam egy cikket a témában olvassátok! <br />
<a rel="nofollow" href="https://pallascommunication.hu/linkedin-marketing-kampany/">pallascommunication.hu/linkedin-marketing-kampany/</a>
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2020/04/04/dolgozni_karanten_idejen/full_commentlist/1#c38369256
Válasz erre: Dolgozni karantén idején...
2020-04-04T13:55:27+02:00
2020-04-04T13:55:27+02:00
Suszter András
http://blog.hu/user/810307
Miklós le a kalappal, jól adtad vissza a lényegét annak, amiről hosszasan beszélgettünk. Egy dologgal azért mégis kiegészíteném. Sokan (a jelenlegi helyzetben is) arra várnak, hogy jön valaki, aki megmondja a megoldásokat, pedig valójában nem megoldásokról beszélhetünk, csak ötletekről, amiből mindenki azt merít, amit szeretne és formálja át saját személyisége alapján. Én nem élhetem meg mások életét, mások problémáit, csak a sajátomat, így a példáim is saját személyiségemhez igazítva állják meg a helyüket. <br />
<br />
A kérdés ezért az, hogy mennyire akarunk valóban megoldásokat találni a problémáinkra, vagy igazából olyan példákra vadászunk, amelyek azt mutatják meg, hogy mi még nem, de a remény már meghalt. Azaz önigazolást keresünk-e a problémáinkra, ami megnyugtat és megerősít a beletörődésben, vagy arra koncentrálunk, mit lehet kihozni egy valóban nehéz és szokatlan helyzetből. <br />
<br />
Aki megoldásokat keres az sosem megoldásokra vár, így még ha olykor el is olvasunk posztokat, tanácsokat, de valójában nem ez motiválja az ilyen embert cselekvésre, hanem önmaga. <br />
<br />
A járvány okozta sokkban, de már ezt megelőzően is én itt látom a probléma gyökerét. Az emberek megszokták, hogy helyettük gondolkodnak, helyettük hoznak megoldásokat, ők pedig maximum szorgos végrehajtó szerepben maradnak. Miért? Mert ez kényelmes, biztonságos, nem kell saját határainkat feszegetni és a felelősség sem a mienk, hiszen csak azt tettük, amit mondtak. Aztán ha beüt egy ilyen válság, akkor már képtelenek vagyunk elhagyni ezt a fajta komfortzónát, és csak ott állunk a sarokban, azt érezzük bekerített minket valami,valaki, hogy a világ ellenünk esküdött, és mi nem tudunk változtatni a helyzeten, pedig roppantul szeretnénk. Csak hogy ez önámítás, vagy még pontosabban magyarázat klisék legyártása, ahelyett hogy elkezdenénk gondolkodni, és akár határainkat is feszegetve kilépni a komfort zónából. <br />
<br />
Mire lehet jó egy ilyen járvány, ha már szükségszerűen bekövetkezett ? Most a cégvezetők számára világossá válhat ki a középszerű vagy még az se, és ki az aki valóban kreatív, nem csak az önéletrajzában. És ami még ennél is fontosabb kinek a hivatása, amit csinál, kinek a szakmája, kinek az állása, kinek egy csereszolgáltatás szigorúan kicentizve a béréhez igazítva. Kinek szól egy tárgyalás az ügyfeléről, és kinek valójában önmagáról, ki az aki valóban az ügyfélre koncentrál, vele közösen dolgozik, hogy megoldja annak vélt vagy valós problémáit, és ki az aki csak kezel problémákat, ügyeket, azt is csak akkor, ha az ügyfél megkeresi.<br />
Lesz bőven tanulság, amit levonhatunk, ha elmúlt a vész, persze, hogy tanulunk is belőle, vagy csak levonunk következtetéseket, azt is csak úgy kutyafuttában, kivonat szerűen, hát ez majd rajtunk múlik.
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2017/01/06/csoport-gondolkozasrol/full_commentlist/1#c32147189
Válasz erre: Csoport-gondolkozásról...
2017-01-13T15:51:39+01:00
2017-01-13T15:51:39+01:00
isocrates_coaching
http://blog.hu/user/570453
<a href="http://vezetoi-coaching.blog.hu/2017/01/06/csoport-gondolkozasrol?full_commentlist=1#c32146863" class="reply_nick_868462" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32146863 );">@BNati</a>: Nos, köszönöm a kérdést, nincs rá egyszerű válaszom. Mondjuk a "rövid" válasz lehetne az először is, hogy nincs csak objektív rendszer, mindenben van, lesz, marad szubjektivitás. Aki azt hiszi, hogy van ilyen, sokat fog csalódni az életben. És igen, sok minden más is kell hozzá, mint a "statisztika", hogy megítéljük valakinek a hozzájárulását a közös cél eléréséhez (nem véletlenül lett a gólpassz is mért statisztika, míg korábban sok évtizedig csak a gólok számítottak...). <br />
<br />
A csoportdinamika olyan értelemben fontos, hogy például akármilyen technikailag/szakmailag kiváló valaki, ha a csoportban való működése visszahúzó, gátló a többi csapattag számára, akkor lehet, hogy a nettó hasznossága a szervezet számára negatív és meg kell válni tőle, vagy változtatásra kell rávenni, akármilyen kiváló is a "statisztikája". És ha a munkatársi értékeléssel a 360 fokos értékelésre utalsz, akkor igen, annak is megvan a helye a teljesítmény értékelésben, nem 100%-ban, de van.<br />
<br />
A "statisztikai módszer" (mondjuk a KPI-ok - kritikus teljesítmény tényezők - rendszere) régen ki van találva és a különböző munkakörülményekre, amennyire tudják, alkalmazzák is. Sok kérdés van ezzel kapcsolatban, amit el kell dönteni a felhasználásuknál: vajon egyéni, vagy csoport KPI-okat határozzunk meg, azokat hogyan rendezzük rendszerbe a cég/szervezet legfontosabb KPI-jaiból csoportra/egyénre levezethetően.<br />
<br />
Vannak egyébként olyan vélemények is, akik szerint a ma leggyakrabban használt teljesítményértékelő rendszerek kifejezetten kontraproduktívek/ellentétes hatásúak célzott motiváló erejükkel szemben. Az elején a beidézett másik postnak van egy olyan mondata, ami szintén erre utal: ha "büntetjük" azt, aki nem a várható eredményt érte el (mégha a büntetést idézőjelbe is tesszük...), ezzel szinte egészen biztosan mondható, hogy még azt a kis motivációját is elvesszük, ami esetleg volt. A legnagyobb probléma egyébként a jelenleg használt teljesítmény-értékelésekke pont ezl, hogy túlságosan is a múltra koncentrálnak, és nem arra, hogy a rendelkezésre álló eddigi történet hogyan használható fel a jövő jobbá formálására. <br />
<br />
Sok mindent ki kell gyomlálni a jelenleg használt módszerekből, hogy elérjék a vágyott célt, a jövőbeli jobb működést. Radikális változásokról beszélek, például a számszerű osztályozás elhagyását, a közös, co-aktív(együtt-elkotott) és jövőbe mutató rendszeres találkozókra gondolok, amelyeken az értékelt akítvabb is, mint a vezetője, hiszen az ő munkájáról, az ő jövőjéről a szervezetben van szó és minél jobban résztvesz valaki a céljai megfogalmazásában, annál valószínűbb, hogy komolyan veszi... <br />
<br />
Vannak jó források, amiből a hatékony teljesítmén-értékelés/-követés alapelveit meg lehet ismerni, igaz, ez nagyon sok helyen igazi és radikális vezetői attitűd változással is járna... épp a héten olvastam Thomas Gordon vezetésről szóló könyvének a vonatkozó fejezete járt a fejemben ennél a válasznál... nagy és fontos téma...:-)))
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2017/01/06/csoport-gondolkozasrol/full_commentlist/1#c32146863
Válasz erre: Csoport-gondolkozásról...
2017-01-13T15:03:25+01:00
2017-01-13T15:03:25+01:00
BNati
http://blog.hu/user/868462
EZ vajon mennyire lehet alapja egy munkatársi értékelésnek? Eszerint a cikk szerint <a rel="nofollow" href="http://www.cegmegalapozas.hu/munkatarsak-ertekelese/">www.cegmegalapozas.hu/munkatarsak-ertekelese/</a> az egyetlen jó módszer a statisztikák alapján értékelt munka, Pedig tulajdonképpen fontos a csoportdinamika és a munkatársi értékelés is.
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2014/11/02/_nem_erdekel_masok_velemenye_ok_es_biztos_hogy_ez_jo_neked/full_commentlist/1#c25062203
Válasz erre: „Nem érdekel mások véleménye!”... OK... és biztos, hogy ez jó Neked?
2014-11-12T12:10:37+01:00
2014-11-12T12:10:37+01:00
Miadesign
http://blog.hu/user/897933
Abszolút egyetértek! Sokáig én is csak mentem a magam feje után, de rájöttem, hogy sokkal jobb munkát végzek, és a csapatom is, ha meghallgatjuk egymás ötleteit és igényeit. Pont tegnap vettek rá, hogy a munka hatékonysága érdekében, próbáljuk ki a székes masszázst munka közben. <a rel="nofollow" href="http://xmm.hu/feltoltodes-munkahelyen-szekes-masszazs-elonyei-munkavallaloknak/#more-3313">xmm.hu/feltoltodes-munkahelyen-szekes-masszazs-elonyei-munkavallaloknak/#more-3313</a> Remélem meglesz az eredménye.
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2012/08/15/amikor_a_radikalis_konstruktivizmus_es_a_tortenelem_talalkoznak_egy_interjuban_ko_kovon_nem_marad/full_commentlist/1#c22007935
Válasz erre: Amikor a radikális konstruktivizmus és a történelem találkoznak egy interjúban… kő kövön nem marad…
2014-03-31T17:14:31+02:00
2014-03-31T17:14:31+02:00
isocrates_coaching
http://blog.hu/user/570453
Hoppá...:-))) Köszönöm... persze, javítottam is... de jó érzés, hogy valaki nem csak olvassa, de oda is figyel...:-))) LOL... Köszönöm...
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2012/08/15/amikor_a_radikalis_konstruktivizmus_es_a_tortenelem_talalkoznak_egy_interjuban_ko_kovon_nem_marad/full_commentlist/1#c21994339
Válasz erre: Amikor a radikális konstruktivizmus és a történelem találkoznak egy interjúban… kő kövön nem marad…
2014-03-29T12:40:01+01:00
2014-03-29T12:40:01+01:00
Uliverius
http://blog.hu/user/729249
"A radikális konzervativizmus lényegét (röviden) nehéz összefoglalni"<br />
<br />
Gondulom, itt konstruktivizmus van, nem konzervativizmus. :)
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2014/02/25/_van-e_szukseg_karizmatikus_vezetokre/full_commentlist/1#c21815944
Válasz erre: „Van-e szükség karizmatikus vezetőkre?”
2014-03-02T21:50:44+01:00
2014-03-02T21:50:44+01:00
isocrates_coaching
http://blog.hu/user/570453
Szia, József, köszönöm...:-))) talán Te is érzed, hogy a szokásosnál is bizonytalanabb és nyitottabb vagyok ebben a témában a párbeszédre... egy komoly vitát folytattam ennek kapcsán mailben erről egy jó barátommal, abban az én két tételem az volt (ebből kideríthető, mi volt a másik oldalon), hogy (a) a karizma az nem egyszerűen a "jó ember" aurája, amivel a környezetét boldogítja, hanem a karizma az valami erős, távolható, saját környezetén messze túl ható izé, és (2) a karizma, a delejes hatás a közvetlen környezeten kívül egyformán lehet pozitív és negatív...<br />
<br />
Amit Te behozol, (a) belülről jön, igen egyetértek, ez is megjelenik a fenti szövegben, hogy én is inkább a taníthatatlanságot (hozott anyag) vallók táborát erősítem, (b) a kontextualitás behozásának és a lively példádnak meg külön örülök, köszönöm, ez plusz, erről nincs szó fent, miközben persze, én is természetesnek tartom és (c) nincs azzal semmi baj, ha hazabeszélsz (az a jó, ha azt tudjuk csinálni, azzal keressük a kenyerünket, amit szeretünk, ebben a blogban péládul én állandóan "haza beszélek", mindig valamilyen fénytörésben a coachingról, a változás, fejlődés egyik speciális támogatásáról), erre szeretném, ha majd kitérnél csütörtökön, a szokásos fantasztikus négyesben a jó vacsora élvezetes elfogyasztása mellett...:-)))
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2014/02/25/_van-e_szukseg_karizmatikus_vezetokre/full_commentlist/1#c21780112
Válasz erre: „Van-e szükség karizmatikus vezetőkre?”
2014-02-25T21:50:50+01:00
2014-02-25T21:50:50+01:00
KJ-HDTeam
http://blog.hu/user/659447
Szia Miklós, köszönet a - szokás szerint - kellően alapos összefoglalóért! <br />
Örülni fogok, ha legközelebbi személyes találkozásunkkor is elő fog kerülni a téma, mert az bővebb teret ad az általad is vágyott polémiára. <br />
<br />
Idő hiányában itt csak rövid megjegyzés: <br />
a. a karizma egy nagyon "belülről" jövő dolog... ha valaki belülről folyamatosan tudja ezt képviselni és közvetíteni, akkor az egy nagyon jó dolog, de én nem gondolom, hogy a karizma egy fix, állandó dolog lenne... persze azt sem gondolom, hogy tudatosan, skillként fejleszthető lenne... <br />
ismerek olyan volt munkatársamat, aki évekig érzékelhető karizma nélkül tette a dolgát, de más helyen, más szerepben "kivirágzott" és igazi karizmatikus vezetőként jelenik meg a kollégák számára... persze ellenpélda is akad, korábban karizmatikusként megismert vezetőt látni "csupaszon"... sőt, van egy harmadik változat is, amikor a karizmatikus vezető hatóereje teljében, önnön mindenhatóságától áthatva viszi a szervezetet teljesen rossz irányba a bukás felé... szóval szerintem a karizmában biztos, hogy van született-örökölt elem, de azt gondolom, hogy szerep is kell hozzá, hogy teljes fényességében megjelenjen... Steve Jobs bizonyára minden szempontból kivétel, de még nála is el tudom képzelni, hogy a Disney-s időkben nem ugyanolyan volt a karizmája, mint az Apple élén... És hogy egy kicsit "hazabeszéljek", nekem a karizma nagy mértékben összefügg az Innermetrix által mért Önbecsülés - Szereptudat - Önirányítás faktorok alakulásával...
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2013/04/07/_listmania_konyvek_vezetoknek_es_vezetok_segitoinek_trenereknek_workshop-facilitatoroknak_mentorokna/full_commentlist/1#c21147896
Válasz erre: “Listmania” - Könyvek vezetőknek és vezetők segítőinek (trénereknek, workshop-facilitátoroknak, mentoroknak és (egy kicsit) coachoknak…)…
2013-12-01T13:20:30+01:00
2013-12-01T13:20:30+01:00
isocrates_coaching
http://blog.hu/user/570453
Jó "étvágyat" hozzájuk!
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2013/11/20/chocome_a_legfinomabb_csoki_es_tortenetesen_egy_magyar_siker-sztori/full_commentlist/1#c21147892
Válasz erre: chocoMe, a legfinomabb csoki – és történetesen egy magyar siker-sztori (egy édesszájú coach szemével...)
2013-12-01T13:19:05+01:00
2013-12-01T13:19:05+01:00
isocrates_coaching
http://blog.hu/user/570453
Kedves Fasonistas, értem a csalódottságodat a méretek miatt, bár az ilyen főleg ajándék célra készített mindenfélénél a csomagolás, a külcsin nagy szerepet kap... de csak ezért (vagy pláne emiatt...) nem írtam volna ezt meg, ez nem egy kifejezetten gourmand blog... hanem az ízek és azok változatos harmóniája miatt... most hogy visszaemlékszel, ha megpróbálod leszámítani a méret-csalódást, az íze a csokinak, meg ami rajta volt, akármi volt is, milyen volt? Olyan szívesen meghívnálak - egy másik ideális világban, amikor majd mind a ketten ráérünk mindenre - egy olyan tengeri sós, tahiti vaniliásra, vagy a kávésok seregére, vagy a borosokra, vagy a klasszikus epres, stb. gyümölcsös magosakra...:-)))
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2013/04/07/_listmania_konyvek_vezetoknek_es_vezetok_segitoinek_trenereknek_workshop-facilitatoroknak_mentorokna/full_commentlist/1#c21067234
Válasz erre: “Listmania” - Könyvek vezetőknek és vezetők segítőinek (trénereknek, workshop-facilitátoroknak, mentoroknak és (egy kicsit) coachoknak…)…
2013-11-20T23:54:10+01:00
2013-11-20T23:54:10+01:00
YoulChi
http://blog.hu/user/832376
Mentettem. Mindet el fogom olvasni. Egy részén már átrágtam magam, de még annyi minden van, amit nem tudok. Köszönöm <br />
:-)
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2013/11/20/chocome_a_legfinomabb_csoki_es_tortenetesen_egy_magyar_siker-sztori/full_commentlist/1#c21066280
Válasz erre: chocoMe, a legfinomabb csoki – és történetesen egy magyar siker-sztori (egy édesszájú coach szemével...)
2013-11-20T21:07:17+01:00
2013-11-20T21:07:17+01:00
Fashionistas
http://blog.hu/user/88313
Tavaly vettem pár tábla csokit karácsonyra és meglepett hogy amikor kibontottam, akkor a csoki kb. a dobozának a 2/3-a volt csak. Ügyes trükk meg kell hagyni, de kicsit rossz szájízzel fogyasztottam ezek után! ...<br />
Amúgy a történet valóban zseniális. Főleg azért is, mert valaki nem a Fidesz hátán mászott fel a csúcsra, kenőpénzek osztogatásával, tenderek elsikálásával.... hanem kitartó munkával és alázattal került oda ahol most van!
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2013/09/21/a_kristalygomb_keresese/full_commentlist/1#c21030759
Válasz erre: A kristálygömb keresése
2013-11-16T11:10:07+01:00
2013-11-16T11:10:07+01:00
isocrates_coaching
http://blog.hu/user/570453
@Deep&Meaningful: Köszönöm...:-))) sok sikert hozzá...
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2013/09/21/a_kristalygomb_keresese/full_commentlist/1#c21030411
Válasz erre: A kristálygömb keresése
2013-11-16T09:22:36+01:00
2013-11-16T09:22:36+01:00
Deep&Meaningful
http://blog.hu/user/820807
Köszi a mesét és az értelmezést, használni fogjuk művészetterápiás csoporton. Tetszik a blogod, olvasni fogom :-)
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2013/09/19/mennyire_egeszseges_a_komfort-zonad/full_commentlist/1#c20647856
Válasz erre: Mennyire “egészséges” a komfort-zónád?
2013-09-20T22:31:20+02:00
2013-09-20T22:31:20+02:00
Life Hacker | NapiHack
http://blog.hu/user/818886
upsz…<br />
Ismét visszaköszön Jung (introvertált, extrovertált egyéniségek) , Adler, Freud… , és nem kevésbé James Redfield a hatalmi drámák kapcsán, ugyan kicsit más szemszögből. A komfort zónák kapcsán, pedig Jhon Steinbeck Édentől keletre megannyi szereplője… És akkor Stephen R. Covey-t nem is említettük! ;)<br />
Köszönönöm a posztot ;)
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2013/01/25/bill_es_betty_utohang_1_a_solutionsurfers_workshop-hoz/full_commentlist/1#c18909576
Válasz erre: Bill és Betty… (utóhang 1. A SolutionSurfers workshop-hoz)
2013-01-27T13:54:26+01:00
2013-01-27T13:54:26+01:00
kovevi
http://blog.hu/user/681313
Köszönöm a bejegyzést Miklós! Egyszerűen megfogalmazott, egyszerű történet, és micsoda hatású!
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2012/10/30/coaching_nyelvtanulas_es_a_megoldaskozpontusag_ja_igen_es_volker_pispers_und_g_ste/full_commentlist/1#c18189450
Válasz erre: Coaching, nyelvtanulás és a megoldásközpontúság… ja igen, és Volker Pispers und Gäste…
2012-10-31T22:50:43+01:00
2012-10-31T22:50:43+01:00
kovevi
http://blog.hu/user/681313
Köszi Miklós!
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2012/02/20/motivacio_es_igazsag/full_commentlist/1#c15956627
Válasz erre: Motiváció és igazság...
2012-02-28T14:29:40+01:00
2012-02-28T14:29:40+01:00
kovevi
http://blog.hu/user/681313
..és, ha már "globális..", akkor egy kis hozzáadott értékként álljon itt ez a link:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.worldshiftnetwork.org/action/">www.worldshiftnetwork.org/action/</a><br />
<br />
"Network is ready to help giving birth to a new global culture, deeply imbued with spirit, fully aware of and supporting the evolution of global consciousness, inspired by love, and preserving and fostering life."<br />
(<a rel="nofollow" href="http://www.clubofbudapest.org/)">www.clubofbudapest.org/)</a>
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2012/02/20/motivacio_es_igazsag/full_commentlist/1#c15943988
Válasz erre: Motiváció és igazság...
2012-02-27T10:57:42+01:00
2012-02-27T10:57:42+01:00
kovevi
http://blog.hu/user/681313
„motiváció és igazság”…-hoz<br />
Miklós! Értem a dilemmát, én magam is sokszor szembesülök ezzel a kérdéssel, sőt van olyan kapcsolatom, amely vonatkozásában is előjött „amikor két gondolatmenet ugyanazt a cselekvést szeretné indukálni/motiválni, de az egyik komplikált, a másik meg hibás”<br />
A hétköznapi beszédben gyakran alkalmazott metafora tényleg fantasztikus eszköz, ráadásul érdekelt is vagyok a technikában, mert coach munkám „szívem-csücske”.<br />
..és most egy feedback, tőlem bloghoz <br />
Tetszik a szerkesztése: <br />
dilemma felvetés:relatív igazság – elméletek kifejtése a CO2 kibocsájtásról<br />
A kognitív tudományban Mark Johnson és George Lakoff (Wikipedia, 2011) vezette be a hétköznapi metaforák fogalmát, amit ugye nem kizárólag a költői beszédben, hanem a nyelv és a gondolkodás mindennapi működésének részeként is használhatunk, vizsgálhatunk. Épp most jutott eszembe, hogy az utóbbi időben kedvenc időtöltésem - hallgatva Rádióm -, hogy feljegyezgetem politikusok hétköznapi metaforáit. Gazdag a tárház, és mennyire működik! Abban releváns itt a megjegyzésem, hogy van „ereje”, és tényleg - mint gondolataink kognitív nyelvi kifejezései - nagyon is hatásos tud lenni. Talán a politikai szintérem még befolyásol is, de ezt inkább halkan mondom, mert nem szeretnék más vizekre evezni…<br />
<br />
Blog - párbeszédedben Te voltál a coachee (aki felvetette a problémát) és a coach is, aki (kivételesen most ő, merthogy ugye nem így szokott a többségében lenni), behozott a felvetésre egy játékot, a gondolat és nyelv játékát, mint párhuzamot. „Az Encyclopaedia Britannica mondja „A metafora olyan nyelvi alakzat, amely két eltérő entitás összehasonlítását feltételezi, szemben a hasonlattal, amelyben expliciten hasonlítunk össze két dolgot az olyan, mint kifejezés segítségével” <br />
Köszönjük Miklós, hogy filozofikus gondolkodásod élvezetes olvasása mellet, még erre is teszel energiát, hogy nekünk fejlesztőknek felhívod (közvetetten) a figyelmünket arra, hogy<br />
a coaching során, a coachee gondolkodásának mélyebb megértéséhez a metaforákat használjuk ki. Miért is jó ez nekünk? Mert míg az „igazság” vagy az általam elkeresztelt „relatív igazság” fogalom túl absztrakt, addig a két leírt „story” megfogható, konkrét, és támogatja értelmezni az előbbi elvontságát. Így segíti utóbbi megértetni az előbbit, így kapcsolódnak egymáshoz, így válhat coaching munkánk során is eszközül ez a fajta technika. (Egyébként, ha belegondolok a felvetés, blogod szerkesztése egy META-metafora, de most ebbe ne menjünk bele, mert könnyen elszállnak nekem is gondolataim.) Aztán, ha legközelebb is metaforázol, majd elkalandozom a cél- és forrástartomány világába is, és írok a „vetítés”ről is...Love/kovevi
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2012/01/26/ujevi_jokivansagok_kicsit_megkesve_de_torve_nem/full_commentlist/1#c15865046
Válasz erre: Újévi jókívánságok kicsit megkésve, de törve nem...
2012-02-19T00:32:51+01:00
2012-02-19T00:32:51+01:00
kovevi
http://blog.hu/user/681313
"csak"
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2012/01/23/manifeszto_onmagadhoz/full_commentlist/1#c15609869
Válasz erre: Manifesztó Önmagadhoz
2012-01-23T19:11:30+01:00
2012-01-23T19:11:30+01:00
kovevi
http://blog.hu/user/681313
Húúú...köszönöm!...egy kliens, barát
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2012/01/19/coaching_es_az_elevator_speech/full_commentlist/1#c15568353
Válasz erre: Coaching és az elevator speech
2012-01-20T00:45:33+01:00
2012-01-20T00:45:33+01:00
kovevi
http://blog.hu/user/681313
Kis Lovag! Te már akkor jó voltál,jól csináltad, amikor bevállaltál olyat, amit én még nem is mertem. Most aztán tanulhatunk Tőled vagy okoskodhatunk!...már CSAK az a kérdés, hogy mit tegyünk,vagy egyáltalán kell-e tennünk azért, hogy a Világ akarja, hogy "megmentsük"? p.kovevi
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2012/01/19/coaching_es_az_elevator_speech/full_commentlist/1#c15558605
Válasz erre: Coaching és az elevator speech
2012-01-19T10:54:26+01:00
2012-01-19T10:54:26+01:00
isocrates_coaching
http://blog.hu/user/570453
Szuper, köszönöm, Éva, nyilván nehezen tundnád titkolni a segítő szakmában, coachként töltött gyakorlatodat...:) Ez (persze) újabb gondolatokat indított el bennem, ami egy következő bejegyzésben fog lecsapódni, most csak annyit, miről szól ez a bejegyzés? Egy érdekes helyzetről (komfort zónán kívül), ennek a kihívásnak optimális alatti megfelelésről (hogy a kudarc szót egy finom PC-s (Political correct) fordulattal kikerüljük) és az abból való tanulásról. Ha azt akartad mondani, hogy (understatement = finomkodás): "Ezt jobban is csinálatta volna, kis lovag", akkor egyetértünk és köszönöm. Meg egyébként is: Love, Miklós
https://vezetoi-coaching.blog.hu/2012/01/19/coaching_es_az_elevator_speech/full_commentlist/1#c15557271
Válasz erre: Coaching és az elevator speech
2012-01-19T08:57:45+01:00
2012-01-19T08:57:45+01:00
kovevi
http://blog.hu/user/681313
Miklós! Szerintem találó ez az „elevator” szó? Mi is a feladatuk, amellett, hogy bolygóhollandi-ként kóválygunk a teremben? Hogy fókuszáljunk, hogy összpontosítsuk az „energiáinkat” arra a 10percre, és ne csak magunkra figyeljünk, hanem a másikra is, és teljes energiánkkal összpontosítottan, reziliensen, minden rezdülését, visszacsatolását másodpercek töredéke alatt felismerve, feldolgozva, elemezve, mert 10 perc az életünk. Mi történne akkor, ha kapnánk egy utolsó esélyt, 10percünk van, hogy megmentsük a világot? Csak10perc! Valami ilyesmi kérdésre kellene megválaszolnom, hogy tudjam, be merem-e vállalni ezt a rapid izét. Emlékszem, gyermekkoromban a zongoravizsgán hogy liftezett a gyomrom. Miért épp erre emlékszem a legjobban (? hm…), hisz számtalan esetben voltam hasonló helyzetben, amikor pusztán 10percem volt, hogy a maximumot nyújtsam? Talán, mert nem csak magamnak akartam megfelelni, hanem a hallgatóságnak is, a rettentően szeretett embereknek, pl. nagyapámnak,és talán(?) rutintalan voltam még? Ki tudja? Inkább azokat a múltbeli helyzeteket kutatom, amikor „10perc alatt megmentettem a világot”. Ebből merítek. Azt, hogy is csináltam? És a másikat, hogy? Innen építkezem. Tetszik a megközelítésed. Energiák! Pozitív energiák! Hogy ezt az „energia” metaforát mennyi mindenre lehet használni? Egész érdekes, ami most eszembe jutott. Valahogy én akkor is érzem az energiát, ha hallgatok. Micsoda ellentmondás! Szóval, nem is biztos, hogy én akarom megmenteni a világot, hanem a világnak kell akarnia, hogy megmentsem! Azt hiszem ebben áll a „coach-művészet”.kovevi