HTML

Vezetői coaching

Szilágyi Miklós - teveatufokan@gmail.com - @preisocrates (Skype)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Linkblog

Hol kezdődik a káosz?

isocrates_coaching 2012.06.04. 15:54

 

Mindig érdekelt a káosz és elmélete. A pénzügyekben, a derivativák árazásához használt sztochasztikus differenciál-egyenleteknél például előjött (egy csomó könyvet vettem ehhez, meg letöltöttem, de az előszavaknál nem sokkal jutottam tovább, tudjátok, vannak ezek a matematikai jelölések a halmazokra, mátrix-műveletekre, kész voltam, azután mindig megpróbáltam valami másban megnézni a jelentését ezeknek a krix-kraxoknak, semmi...). Meg is vettem Mandelbrot néhány könyvét, és van is, amit elolvastam belőle, sőt, a szakközgazdász szakdogámba valahol utaltam is rá.
Ugyanakkor ez a fraktálos rész, Mandelbrot annak a pápája, tehát az az a káosz, amelynek azértis (hehe, fityisz) van valamilyen mintázata. Akkor azután el kezdett az is érdekelni, hogy jó, de akkor kell lenni olyan káosznak is, amelynek már ilyen mintázata sincs, azaz káosz a négyzeten, vagy egyszerűen hívjuk csak káosznak (azt a másikat, a Mandelbrot-féle fraktálosat meg mondjuk izének, de ne káosznak, mert van benne rendszer, jó, nem könnyen megérthető, de mégis...).
A káosz számomra ma kezdődött, amikor megjött egy német Verlag-tól (borítsa jótékony homály a nevét) egy megrendelt könyvem. Nos, a könyv, amit megkaptam és a könyv, amit elküldtek, egy közös vonással rendelkezik: EUR 19.95-be kerülnek (szállítás nulla eurócent, ezt nem is értem, de ez a rész rendben van, ha nekik így megéri, biztos ez a diszkont...). Jó, valami távoli összefüggés a téma között is van, de a szerzők különbözők, a cím különböző, világos, nem ugyanaz a két könyv.
Mégegyszer, megrendeltem egy könyvet egy német (!!) kiadótól, és az tök összecserélte a rendelésemet. Na, nekem itt kezdődik a nagybetűs Káosz. Vége a világnak, a német precizitásban sem lehet már megbízni...
Az volt a szerencsém (először nem bíztam egyikben sem, mert mégis csak egy német szervezettel állok szemben, lehet, hogy tényleg ezt a nekem nem kellő könyvet rendeltem lányos zavaromban), hogy megtaláltam a mailt (kerestetek már mailt hiába? hála istennek a kiadó neve volt a mail-cím, és nem noreply@ vagy auto...@ izé volt elöl...) és abban schwarz und weiss benne volt annak a könyvnek a címe, amit, miközben bontogattam a levélcsomagot kézbe akartam venni... Na, megírtam nekik, hogy Sehr geehrte Fr. Schmidt.... (tényleg így hívják a hölgyet, nem viccelek...) stb. Nincs kétségem, hozzá fogok jutni a könyvhöz... csak mégis kell majd szállítási költséget fizetni... amikor ezt, amit kaptam, küldöm vissza...
Mondom néktek, ma kezdődött a káosz... ami eddig volt (pedig már az se volt semmi), az nudli volt, majd most...
Szevasztok

Szilágyi Miklós – coaching.szm@gmail.com

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetoi-coaching.blog.hu/api/trackback/id/tr664565014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása