HTML

Vezetői coaching

Szilágyi Miklós - teveatufokan@gmail.com - @preisocrates (Skype)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Linkblog

“Nem akarok hatni a világra…” – Tényleg??

isocrates_coaching 2012.11.18. 11:22

Solitaires.jpg“Azért vagyok felelős, amit én mondok és nem azért, amit Te megértesz belőle…”. Tényleg? És érted ennek a következményeit is? 

Olvasom a Pinterest-en (most regisztráltam ezen a nekem új social network-ön, azt hiszem a LinkedIn-en találtam egy nagyon érdekes Baracskai Zoltán bejegyzést, gondoltam, ha ilyenek vannak ott, akkor én is… korábban valamelyik amerikai Twitteres ismerős a Facebookon behívott, de az nem volt elég vonzó…) az egyik bejegyzésben, hogy (a Pineterest szintén több-nyelvű, valószínüleg a Twitteres regisztráció alapján kaptam angol nyelvű posztokat, mert a Twitterem főleg  angolul megy): 

“I’m only responsible for what I SAY not for WHAT YOU understand” (Csak azért vagyok felelős, amit én mondok és nem azért, ahogyan Te érted…) 

7 órája tette fel valaki, 783-an like-olták (eddig), 1066-an továbbküldték (“repinning”) és az iPhone-om képernyőjére ráférő négy (hölgy) commentelő a (hölgy) posztoló (vagy “pin”-elő gondolom) bejegyzésére a következő rövid sóhajokat írta (angolul az eredetiben): 

“Oh, mennyire jól mondod!”

“MIlyen igaz”

“Én is mondhattam volna!”

“PONTOSAN!” 

No, ez egy fontos pont. Ez legitim, ezt lehet gondolni, és látható, hogy a Pinterest  olvasók “vevők” erre a gondolatra (gyanítom, nemcsak ők…). 

Mi a probléma ezzel? Én megmondtam, a hiba a Te vevőkészülékedben!. Basta! Basta? (vége?) 

Attól függ… Mitől? Hogy akarok-e kapni más választ? Várok-e valami más reakciót? Vagy úgy csinálok, mint amikor a külföldivel beszélve, akinek a nyelvét nem beszélem, próbálom egyre hangosabban magyarázni az útirányt... Mintha a fülével lenne baj… 

Szóval, mondhatnék forrásokat, most a Thomas Gordon értő hallgatás/én-üzenet kombinációja jut eszembe, vagy az NLP egyik alapelve (tudjátok: neurolingusitic programming, az egy segítő megközelítés), ami ilyen esetben tovább tudna vinni, ha nem sikerült “haza vinnünk” a mondanivalónkat, pedig szükségünk lenne rá, hogy a másik megértse, mi az üzenetünk. 

Az, hogy, violinkulcs, megmondtam, Te vagy a  hülye (esetleg üvöltve elmondom még kétszer, valószínüleg nem fog a dolgon (megértésen) sokat segíteni. 

OK, a rövidebb az NLP-s, azt mondom: a kommunikáció lényege a válaszban van, amit a másik féltől kapsz (ezt olvasd el még kétszer legalább, ha először hallod, nekem is beletellett néhány napba, amíg az igazi mélységeit elkezdtem kapizsgálni…). 

Ha más választ akarsz kapni, minta mit kaptál (mert a másik nem értette meg, amit mondtál…), máshogyan kell mondanod, vagy akár lehet, hogy egy kicsit mást is. 

Egy “rendszer” vagytok/vagyunk. Ha A-ra nem a várt B válasz jön, addig, amíg A marad A, B is maradni fog B (A= amit Te mondtál, B=a válasz/reakció, amiből kiderült, hogy nem értették meg, amit mondtál…). 

Hogy B megváltozzon (na, na, mi következik??), hát igen, meg kell változtatni A-t... És addig kell próbálkozni, amíg B nem kezd ahhoz közelíteni, amit szeretnél… 

Bonyolult? Nem Neked mondom, Te okos vagy, mint a nap… csak azoknak a Pintereseknek… 

Szilágyi Miklós - coaching.szm@gmail.com

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetoi-coaching.blog.hu/api/trackback/id/tr74912618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása