HTML

Vezetői coaching

Szilágyi Miklós - teveatufokan@gmail.com - @preisocrates (Skype)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Linkblog

Preferált kommunikációs módszer

isocrates_coaching 2011.05.16. 10:53

 

Preferred Communication Method (PCM). A vasárnapi páros tenisz után erről is beszélgettünk. Volt köztünk, aki ma is a telefont részesíti előnyben, az SMS-t nem szereti igazán, a mailt csak időnként csekkeli (nincs smart telefonja még, és sokat mozog, nem a PC vagy MAC előtt ül egész nap).
Az érvei jók: a telefonban egyrészt azonnali visszajelzésem van a fogadtatásról, ráadásul a hangulati nüanszokkal együtt. Az SMS egyirányű, nem lehet tudni, fogadták-e, olvasták-e, a mail pedig megint másra szolgál.
Egy részét az óvatosan megfogalmazott ellenérveimnek elfogadta (azért voltam óvatos, mert az említett barátom komoly, tudatos ember, élete, működése teljében, nem igazán szorul pátyolgatásra):
·         a telefon funkciója a mobil-telefonnal alapvetően megváltozott. A vonalas készülék ott volt valahol a lakásban, esetleg több készülékre kivezetve, vagy az irodai asztalon, műhelyben, stb. Ha éppen nem vették fel, nem probléma, nincsenek a közelében. A mobillal a telefon végtelenül intimmé vált azáltal, hogy szó szerint (majdnem) mindenütt velünk van. Én gyakorlatilag azonnal a zuhany alatt és az uszodában úszás közben nem tudom fizikailag felkapni. Mivel sokáig egy 24 órás üzemű vállalat biztonsági szolgálata is alám tartozott, éjjel sincs kikapcsolva. Szabadságon sem voltam nagyon olyan helyen, ahol egyáltalán nem volt hozzáférés.
 
·         ezáltal a funkció váltással szerintem sokkal érzékenyebb dolog lett az, hogy mikor hívjunk, hívhatunk valakit. Az emberek sokszor elfelejtik kikapcsolni megbeszéléseken, színházban, moziban, akár intim helyzetekben is, és nem akarsz az lenni, aki ilyenkor zavar valakit.
 
·         az SMS szerintem egy kíváló részbeni kiváltója, részbeni kiegészítője a mai telefonálásnak. Előfordul (ez ritkán), hogy SMS-en kérdezem meg, hogy telefonálhatok-e, vagy (ez gyakran) telefonálás helyett, vagy sikertelen hívás után egy rövid SMS-sel jelzem, mit is akartam (sokszor az SMS tökéletesen elegendő a kívánt infó átadásához és már nem is kell újrahívni az illetőt).
 
·         az SMS-t egyébként szívesebben használom (ezt ritkán) bizalmasabb információk közlésére, mint az e-mailt.
 
·         az e-mail alap, azt javasoltam, legyen smart-phone a kéznél, hogy legalább naponta kétszer ma már szükséges csekkelni a maileket (persze, ez az igény nagyon függ az elfoglaltság jellegétől, igényeitől).
Erről jut eszembem hogy a múlt héten találkoztam egy "technológiai dinozauroszok" kiszűrését szolgáló – természetesen szubjektív – teszttel. Még éppen bent maradtam a 20 ponton belül (18), 20 pont felett az ember menthetetlenül technológiai dinozaurosz-nak minősült a teszt szerint. A legnagyobb hiba a karóra volt (8 büntető pont), amit kaptam, de a Time manager naptáramat már „letagadtam”, tényleg nem használom sokat, de ez már tényleg a múlt...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetoi-coaching.blog.hu/api/trackback/id/tr32907647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása