HTML

Vezetői coaching

Szilágyi Miklós - teveatufokan@gmail.com - @preisocrates (Skype)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Linkblog

Te OK vagy? És a többiek?

isocrates_coaching 2023.09.24. 15:00

img_0211.jpegEhhez az illusztrációhoz a Linkedinen 2 postom is tartozott, de persze itt összevonhatom őket, hát össze is vonom (máskor, ha nem fért ki, a commentet is ideteszem, hogy meglegyen…:-)))

Az (1). post ugyanehhez az illusztrációhoz:

Az ember - aszinkron és szinkron egyszerre - mindenben, könyvben, színdarabban, beszélgetésben, podcastban találhat érdekeset, elgondolkozni valót, akár igazgyöngyöt is (ami néha hamisnak bizonyul, de azzal is tanultunk valamit).

Nézzük például Yasmina Reza, egy ünepelt francia darabíró, nekem legalábbis kedvenc darabját, az “Art”-ot (3 barát egyike vásárol egy modern - lényegében teljesen fehér - festményt, és ezen jól összevesznek, az összes bili kiborul).

Sok minden érdekes benne (youtube-on franciául elérhető, extra jó előadás Fabrice Luchini-vel, Pierre Arditi-vel, akinek ez mond valamit, könyvben is megvettem, feliratoztam is néhány éve), de ragadjunk ki egy darabbeli pszichiátertől idézett mondást és gondolkodjunk el rajta egy kicsit cigarettaszünetben, ráérősen eregetve a füstöt, vagy a délutáni kávét szippantgatva, hogy mi a fenét is jelent:

“Si je suis moi parce que je suis moi et si tu est toi parce que tu est toi, alors, je suis moi et tu est toi…

En revanche, si je suis moi parce que tu es toi et si tu est toi parce que je suis moi, alors, je ne suis pas moi et tu n’est pas toi.”

(“Ha én azért vagyok én, mert én én vagyok és te azért vagy te, mert te te vagy, akkor én én vagyok és te te vagy.

Viszont, ha és azért vagyok én, mert te te vagy és te azért vagy te, mert én én vagyok, akkor én nem vagyok én és te nem vagy te…”)

——————————-

…és a (2). post ugyanezzel az illusztrációval:

Ja, hogy ezt az illusztrációt már láttad egy postomban pár napja? Jól emlékszel… és nem is az a német, na, hogy is hívják… valami althusser, vagy alzheimer… nem, én se felejtettem el…:-)))

Ez most egy kihívás, challenge #kiborító podcast partneremnek (sic!), agnes vincze -nek…:-))) Ezt az illusztrációt pár posttal korábban tettem fel, és volt még benne plusz, úgy találtam…:-)))

A bal felső quadrat-ból vezető átlót nézd a jobb alsó quadrat felé. A “Hatalmi” pozícióból a “Partner”-i pozíció felé (érdekesnek találom, hogy ezek a quadratikus modellek a legkívánatosabb kvadrátot a jobb felső kocekába szokták helyezni, az a privilegizált pozíció általában, itt meg pont nem… nem lényegi dolog, csak mondom azoknak, akik a “Partner”-t ott keresnék elsőre, mint én…).

De a lényegre. Mindenki, mindig, aki a másikakra mutat, hogy ők nem OK-k, legyen bármilyen elnyomott, alárendelt pozícióban, nem fog megelégedni az egyenlő pozícióval (mondjon bármit is), hatalomra törekszik. Ezért pontos a megnevezése ennek a quadrat-nak (nagyon sok hasonló illusztrációját találod a modellnek, ez az, amin ezt így találtam, és most másodszorra elgondolkozva ezen, jött az újrahasznosítás ötlete…:-)))

Ha megnézel néhány, vagy akárcsak egy #kiborító podcast-ot az #ürömlány youtube csatornán (vagy még néhány outleten) ebben lehet a szerintem (!) - összefoglalni a kettőnk álláspontját (agnes majd tiltakozni fog, de nem baj, ez adja a tüzét, a sava-borsát mindegyiknek, hogy ütköztetünk érveket, viewpoint-okat).

Miről szólnak ezek a podcastok? Business-ről, management-ről, start-up-okról, AI-ről? Is-is… de főleg az emberről, az egész emberről, még ha néha Janus arca is van, az égető párkapcsolati dolgokról, a gyereknevelésről (2-2 gyerekünk is van, tudjuk is kicsit belülről is, miről beszélünk…) a földtől az égig, konkrétumoktól a filozófiai síkogig. Két egymást tisztelő, szinte semmiben egyet nem értő (jó, ez exageration…:-))) ember, egy nő és egy férfi disputájából kiszakított epizódok.

Szerintem én a “sein” & “Partner” pozícióban vagyok leginkább (bármit gondol agnes vincze , vagy más…), igaz, komoly tapasztalati fórom van (harmadik házasságban élve, 30 évvel idősebben… meg “szakirodalmazni” is több lehetőségem van…), ő pedig a “sollen” & “Hatalmi” pozícióban (ezt a sein vs sollen-t több helyen is kifejtjük a podcastokban…), bármennyire is az ő száját hagyja el többször (szinte csak…) a Partner, Partnerség szó…

Hát így, ezért került egy héten belül másodszor is (a Linkedinen szerintem lehet egyedülálló módon…:-))) ugyanaz az illusztráció 2 posthoz ugyanattól a szerzőtől…:-)))

———————

Azért jó, hogy az embernek van egy blogja, mert egész kreatívan tud újrahasznosítani anyagokat. Ebben a postban már eleve 2 eredeti Linkedin post van egybe másolva, most még egy commentemet is idemásolom, amit nem is ehhez a posthoz írtam válasznak, hanem egy olyan post alá, amit nem is hozok ide a saját blogomba, viszont a comment ehhez az ábrához szólt hozzá:

Legbecsületesebb az I’m not OK/you’are also not sure that OK…:-))) Az I’m OK/You’re OK tisztán telibe egy elég önveszélyes állapot, bár platonian ideális & elérhetetlen… eleve az I’m OK egy öntelt, befejezett, fixed mindset-ű helyzet is lehet, ami a trumpok világában nem hiánycikk (eddig se volt az, csak a demonstráció nem volt ilyen elsöprő erejű…:-))). Az meg, mondom, nem professzionális segítő helyzetben meg könnyen többé-kevésbé pszicho- és szociopaták könnyű prédájává teheti az embert. Persze, utóbbi is ajánlatos munkahipotézisnek, de ennyi…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetoi-coaching.blog.hu/api/trackback/id/tr7118220945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása