HTML

Vezetői coaching

Szilágyi Miklós - teveatufokan@gmail.com - @preisocrates (Skype)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Linkblog

Gondolatok az önbecsülésről 2/a.

isocrates_coaching 2012.02.19. 12:46

 

2011. december végén az önbecsülésről (self-esteem) szóló sorozat második részében (http://vezetoi-coaching.blog.hu/2011/12/29/bejegyzes_url_cime_468) van egy teszt, amit javaslok kitölteni Magadra, ez azután segíthet az eligazításban, hogy mennyire van szükséged a sorozat következő részeinek feldolgozására, és talán a feladatok egyikének-másikának elvégzésére is (persze, a saját energiájú – vagy sehítő támogatás melletti – fejlesztés igazán hatásos csak akkor lehet, ha az összes feladatot megcsinálod...).
Azt is írtam abban a bejegyzésben, hogy meg fogom csinálni magamra is, hogy kedvet csináljak hozzá. Nos, voilá, megcsináltam...érdekes...nem csupa 10-es magamra se...próbáld meg, de őszintén (Magadnak minek hazudnál...)...azután tedd el és ha végig követed majd a sorozatot, csináld meg a kontrollt, remélem, utána jobb eredményt fogsz kapni...
Egy kis emlékeztető: az önbecsülés belülről jön, nem szabadna külső tényezőknek befolyásolniuk, ez tulajdonképpen a mindenkiben alapvetően jelenlévő életerő egyik megnyilvánulási formája, de bizonyos esetekben a tudatos elméd előtt elhomályosodhat, elkezdhetsz benne kételkedni (itt-ott egy kicsit) és az megnehezíti az életedet, ilyenkor jó egy kicsit végiggondolni, újra kikísérletezni, hol is van, „leporolni” és újra teljes valójában, erejében átérezni (új színeket kap az életed, ha komolyan veszed, garantálom)...
Ne téveszd össze az önbizalommal, ami konkrét tevékenységekhez, stb. kötődhet, és bizony függ külső tényezőktől...például, attól még hogy jó közepesen teniszezek csak és egy sokkal jobb játékossal szemben nincs önbizalmam (jogosan...), az önbecsülésem belső napjának sugarai ugyanúgy fürdethetik a lelkemet az éltető melegben (és a lélek D vitaminjában...). Ilyenkor azért kicsit be szoktam segíteni az önbecsülésemnek és mondjuk 0:1-es első set után, 0:4 gémállásnál és 15:40-nél átsuhanhat az agyamon, hogy OK, de ő meg nem tud franciául és biztos soha nem élvezte a halhatatlan (ma úgy mondanánk „stand-up”-os)  Coluche sketch-eit, és azt se tudja mi fán terem a Le Gorille Brassens-től...szegény... (ez mindig segít).
Tehát nézzük meg rám kitöltve a múltkori teszt-lapot:
1.       12 db állítás (értékeld őket Magadra vonatkozóan egy 0-10-es skálán)
 
Értékes ember vagyok. - 10
Értékes vagyok, mint mindenki más. - 10
Megvannak bennem azok a képességek, ami ahhoz kell, hogy jól éljek. - 10
Amikor a tükörbe nézek, kellemes érzés tölt el. – 7 (ja, igen, persze, hiú vagyok...régen Delon, Belmondo, ma talán Pitt, Clooney, vagy még éppen Connery szeretnék lenni...)
Nem tartom magam egy komplett katasztrófának. - 10
Tudok nevetni magamon. – 10  (ide minimum 12-t kellene írni...jó, legyen csillagos 10-es...)
Örülök, hogy én én vagyok, hogy ilyen vagyok. - 10
Szeretem magam akkor is, ha mások visszautasítanak. – 8 (ez nehéz...talán jobban igénylem a pozitív visszajelzést, mint kellene?!)
Szeretem és támogatom magam, attól függetlenül, hogy mi történik. - 10
Általában elégedett vagyok azzal, ahogy a személyiségem fejlődik. - 10
Tisztelem magam. - 10
Én szeretem magam úgy, ahogy vagyok, és nem akarnék más lenni. - 10
 
ÖSSZESEN: 115
 
2.       Válaszolj két kérdésre, kiválasztva a megadott alternatívák egyikét
 
Milyen gyakran érzed Magad korlátozva a mindennapi működésedben önbecsülési problémáid miatt?
Lehetséges válaszok:
Mindig
Gyakran
Néha
Ritkán (azt, hogy „soha”, meghagyom Tony Robbins-nak...hogy az ki? nézd meg a youtube-on...)
Soha
 
Mennyire érzed súlyosnak az önbecsüléseddel kapcsolatos problémád?
 
Lehetséges válaszok:
Nincs probléma
Enyhén (ld. még Tony Robbins...)
Közepesen
Komolyan
Teljesen lehetetlenné teszi a normális működést
No, megpróbálod Te is?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetoi-coaching.blog.hu/api/trackback/id/tr934134472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása