30 éve egy polcon elfértek volna az erről szóló könyvek, ma könyvtárak tölthetők meg az irodalmával. Ritka, amikor valaki ilyen elegánsan összefoglalja a leglényegesebb elemeit, mint az alábbi angol nyelvű blog-bejegyzésben sikerült:
A coaching ABC-jéről beszél a szerző, három fontos momentumba sűrítve a lényeget. Coach-okhoz szól, de kevés olyan anyagot láttam, amelyik ilyen sűrítésű lenne és ilyen érthetően tudna szólni a jelenlegi és jövőbeli ügyfelekhez is:
- “A”, mint accountability, felelősségvállalás... fontos, hogy a coach végig, a folyamat során szem előtt tartsa, hogy a cselekvésért, a változásért, a döntésekért mindig az ügyfél a felelős…
- “B”, mint belief, hit… hit az ügyfél képességeiben, erőforrásaiban, hogy képes saját maga megtalálni a megoldásokat – a coach – “fél lépéssel az ügyfél mögötti” hatékony kísérete mellett…
- “C”, mint conversation, beszélgetés… a coach feladata olyan alkotó, kreatív, inspiráló beszélgetési környezet fenntartása, amelyben a lényegi változások meg tudnak történni a helyes elosztású felelősségvállalás mellett és az ügyfél erőforrásaiból eredően.
Szilágyi Miklós – coaching.szm@gmail.com