HTML

Vezetői coaching

Szilágyi Miklós - teveatufokan@gmail.com - @preisocrates (Skype)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Linkblog

Megjegyzés egy üdítő videóhoz a coaching ROI-ról...

isocrates_coaching 2013.02.15. 12:09

http://www.scoop.it/t/business-coaching/p/3997013683/coaching-how-to-proof-return-on-investment-roi

A coaching ROI-ról...(2,5 perc és szerintem könnyű megérteni, gyengébb angollal is érdemes nekiugrani...). 

Amikor először láttam ezt a videót (kb. 1,5 évvel ezelőtt, akkor kezdett érdekelni ez a téma), tök pimfnek gondoltam és ad acta... most meg már, hogy jó sok mindent olvastam, látttam, hallottam erről, és újra elém akadt, elkezdtem tudni értékelni... az egyszerűségét, azt, hogy feketén-fehéren megmondja, mi az az ROI és az, hogy - egy mégoly egyszerű helyzetre is, de - ad egy világosan követhető, megérthető példát... 

Ugye, ha a coaching "mentheti" meg a vezetőt, aki 250 k dollárt keres egy évben, akkor (a videó szerint) mondjuk 50 k-ba kerülne egy újat keresni helyette... Ha 10 k-ba kerül a coaching és a coaching segít, hogy a manager fel tudjon nőni a feladatához, akkor a cég megtakarít 50 - 10 = 40 k-t.  A megtakarítást elosztva a befektetéssel megkapjuk a 400%-os Return on investment-et, azaz a befektetés megtérülését (40/10 = 4 = 400%). 

A Scoop.it on-line "Business coaching" általam szerkesztett szakirodalom-gyűjteményben angolul azt fűztem ehhez hozzá, hogy (1) ha ez a megbízás ("vagy sikerül a coaching, vagy kirúgjuk'"), az nem nagyon használ a coaching oldott légkörének kialakulásában, (2) előfordulhat, hogy a coaching csak ürügy, amivel alá akarja  támasztani a cég (vagy a főnök) a döntését, mintegy a felelősség egy részét legalább átlapátolva... nem biztos, hogy ha erre az utóbbira ráutaló magatartást észlel a coach, hogy akkor okos, illetve etikus dolog elvállalni a megbízást... 

Azokhoz a "füst-fujós", ködösítős megközelítésekhez képest, amilyenekkel azóta ezen a területen találkoztam, ez az egyszerű (de technikailag nagy profizmussal elkészített (ld, a kezébe "röpülő" számológépet), és remekül prezentált (halld a kis pullóver-említés játékot)) kis videó üdítő magátólértetődésével kifejezetten jólesett, meg is néztem vagy háromszor... Az egyszerűségben nagy erő van... 

Szilágyi Miklós - coaching.szm@gmail.com

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetoi-coaching.blog.hu/api/trackback/id/tr285081795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása