HTML

Vezetői coaching

Szilágyi Miklós - teveatufokan@gmail.com - @preisocrates (Skype)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Linkblog

Postok értelmes vitát generáló hatékonysága... kísérlet a mérésére...:-)))

isocrates_coaching 2022.04.01. 21:17

how-to-use-user-generated-content-in-wordpress-to-grow-your-business_618a4d73387aa.png

A postoknak sokféle hatékonyság lehet, és nem is ez a legfontosabb. Nyilván pl. a networking, a lead-generálás hatékonysága sokkal-sokkal fontosabb a címben jelzettnél, de mivel ez is szóba került, elgondolkoztam rajta... a többi hatékonyságot ha valaki akarja, szerintem kiválóan lehet mérni, ez az "értelmes vita" nem is biztos, hogy mindenkinek fontos. Egy kicsit mégis elgondolkodtam rajta....:-)))

Linkedinről vadásztam (és továbbgondoltam...). Egy commentre válaszoltam (nem kérték, kedvem támadt…). Egy eleve sok figyelmet kiváltó post már eleve 10+ comment mellékszálat generáló thread-jéhez írta valaki:

“Az én tapasztalatom az, hogy az ember ír valamit, vagy segítséget kér, vagy tapasztalat megosztást, de az olvasók/kommentelők mintha nem értenék miről írok. Mintha az emberek szövegértése egyenlő lenne a nullával. Sokszor ebből is parttalan vita, vagy egy végtelenül degradáló hozzászólás folyam alakul ki, mert ha egy ember elkezdi a fikázást (bocs), akkor a többiek felbátorodnak…

Tegnap volt is egy ilyen szituációm a Facebookon. 10 hozzászólásból egy sem volt releváns, mindegyik zsákutcába vitt. A maradék 5 hozzászólás köztem és egy másik hölgy között folyt, aki ugyan szintén nem a kérdésre válaszolt, de legalább értelmes, értékes volt amit írt. Ilyenkor van az, hogy megbántam hogy bármit is kiírtam.” 

Mire én egy a comment-terjedelmet max kihasználva (1246 karakter…) ezt írtam: 

“Gyorsolvasunk, türelmetlenek vagyunk… ritkán olvasunk végig egyenletes figyelemmel egy szöveget… szavaknál, mondatoknál megakadunk (benyomnak egy gombot) és sokszor nem a lényegnél, hanem a perifériás megjegyzéseknél. Abba azután beleakaszkodunk, és máris megbillen a dolog, ha nem a lényegi rész “fogott meg” minket. 

Aki azután a mi eleve a posthoz, előző comment súlypontjához képest félrehúzó commentünket olvassa, azt is lehet nem is félreérteni, de a saját térképünk érzékenységei szerint kipécézett részletbe belekapaszkodni, az eltérés az eredeti gondolati lényeg-morzsához képest hatványozódik… 

…és akár egy commenthez is, ha elég gazdag “nyomógombokban”, akár 10 újabb comment kapcsolódik, és a Gangesz helyett már régen a gang-ról (régi pl. körúti körfolyosó) van szó, és a post írója csak néz ki a fejéből, hogy most akkor mi is van?! 

De hisz’ a beszélgetéseink is sokszor ilyenek, a meetingjeink is, ha nincsenek valakik (kellő, legalább pozicionális tekintéllyel…), akik a szerkezetre, a fő témára figyelnek, és mindig visszaterelik a beszélgetést, mint a terelőkutyák a birkákat a mezőre… 

Szerintem a pszichikai állapotunkkal van baj, nincs türelem, nyugodt figyelem még kevésbé, és mindenki a saját mókuskerekét hajtja…:-)))” 

És még eszembe jutott egy kis folytatás… (hogy hogyan lehetne egy post hatékony comment-generáló képességét meghatározni, és más postokhoz összehasonlítani...

Kellő türelemmel (amivel én nem rendelkezem) meg lehetne vizsgálni egy-egy ilyen nagy érdeklődést, nagyszámú commentet kiváltó post esetében, hogy mennyire relevánsak a commentek a post fő üzenetéhez képest (ha van neki… legyen!!).

Valahogy (persze szubjektív elem maradna benne) számszerűsíteni kellene a kutatást. Ötlet:

  • Vannak azok a commentek, amelyek nem tesznek hozzá semmit a posthoz, nem is vitatkoznak vele, örülnek neki, hogy megírta valaki, “köszönöm!”, “pont jókor jött”, ilyenek. Ezeket a commenteket kiszelektálnám, mintha ott se lennének.
  • Vannak azok a commentek, amelyek egyetértve a post-tal, gazdagítják, hozzátesznek. És persze azok a commentek is idetartoznak, akik abszolút a post fő üzenetével foglalkoznak, de nem értenek vele egészben, vagy bizonyos részleteiben egyet. Ezek mind 100%-os relevanciájú commentek közé számítanának. (A nem érvelő, csak szájaló commentek szintén mennek a levesbe, mintha nem is lennének, nem vesszük számba őket.)
  • Ezután - nyilvánvalóan szubjektív ítélet alapján - még 4 csoportot képeznék (75, 50, 25 és 0%-os relevanciájú commentek toujours a post message-éhez viszonyítva), és megszámolnám az egyes csoportokba tartozó commenteket (összesen 5 csoport, a 100%-os relevanciájúakkal együtt.
  • Érdekes lehet az egyes csoportok totálját az 5 csoport totáljához hasonlítani (ezek 1-nél kisebb számok lévén könnyen %-os formában is kifejezhetők, így alkalmas lehet különböző postokat (postokat gyártók) bizonyos szempontú hatékonysági (?) összehasonlítasához).
  • Még egy arányszámot lehet képezni: az 5 csoportba sorolt commentek összege osztva az összes comment számával szintén 1-nél kisebb számot fog eredményezni (így könnyen százalékká alakítható), ebből is lehet a post valamennyire releváns, értelmes comment-generáló képességére következtetni. (Pici finomítás lehetne, hogy a 0% relevanciájú, de amúgy értelmes, de posthoz-köze-nincs commentek számát a nevezőhöz lehetne inkább hozzáadni, valósabb eredményt kapnánk…)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetoi-coaching.blog.hu/api/trackback/id/tr8317795503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása