HTML

Vezetői coaching

Szilágyi Miklós - teveatufokan@gmail.com

Naptár

június 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Friss topikok

Linkblog

Konvergálunk, konvergálunk??! A temetők meg…:-))) - Second version...

isocrates_coaching 2025.06.30. 10:24

Hogy hogyan jutottam el a gondolathoz (prompt-hoz...), az előző, jó hosszú, ide-oda kígyozó blog-bejegyzés elmesélte. De az összefoglaláshoz (az előző post legvégén) még a leghűségesebb hand-full-nyi olvasóim közül is kevesen juthattak el, pedig az lineáris, elegendően KÉK, nem csoda, ChatGPT írta - az én ötletemre, promptom nyomán. Ez is egy példa arra, ami visszatérő mantrám, a minőséget nézd, ne a forrást...:-))) Gondoltam, előre hozom, hogy legalább belekóstolj!

"Az AI és az emberi intelligencia konvergenciájának két dimenziója. A minőségi konvergencia – amikor a görbék találkoznak

Az emberi intelligencia (HI) minősége az elmúlt évtizedekben stagnálni, sőt, egyes kutatások szerint enyhén csökkenni látszik. A digitális kényelem, az állandó készen kapott válaszok, az algoritmusok által kiszolgált tartalmak hozzájárulnak a mentális lustaság elterjedéséhez. Egyre kevesebben mélyülnek el komplex problémákban, egyre kevesebb valódi kreatív gondolkodás születik.

Ezzel szemben a mesterséges intelligencia (AI) fejlődése exponenciális: egyre pontosabban értelmez, tervez, következtet. A gépi intelligencia kezdi utolérni — sőt, néhány területen már meg is haladja — az emberi képességeket. A két görbe tehát – az emberé lefelé, a gépé felfelé – egy metszéspont felé tart. Ez a minőségi konvergencia első, látványos dimenziója.

2. A működésbeli konvergencia – ahogy egyre emberibbé válik a gép, és gépiesebbé az ember

A második dimenzió a hogyan kérdésére ad választ. Az emberi intelligencia már régóta nem független. Az okostelefon a memóriánk lett, a keresők a tudásunk, a chatbotok a társalgási partnerünk. A gondolkodási folyamataink egyre inkább külső, gépi elemekkel egészülnek ki — ez a kiterjesztett intelligencia.

Közben az AI egyre inkább antropomorf jegyeket vesz fel: beszél, érvel, alkalmazkodik, néha még „érzelmeket” is szimulál. Olyan mintázatokat és nyelvi mintákat használ, amelyeket eddig csak az emberi elméhez társítottunk. Ez nemcsak funkcionalitásban, hanem „viselkedésben” is konvergenciát hoz létre."

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vezetoi-coaching.blog.hu/api/trackback/id/tr5118898210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása